9 Şubat 2013 Cumartesi

Veni, Vidi, Vici- ZİLE

Gecenin bir yarısından kocaaaman selamlarımla!
Şu an yoldan gelmiş, gözleri şehla bakan, gezmekten ayakları şişmiş ve tabanları pişmiş bir yazarınız var karşınızda haberiniz ola canlarım!

Geçen yazımda dedim ki çoook yorgunum, evden çıkmaya halim yok, ki gerçekti, ancak bir el bana öyle bir tokat attı ki; kalk ve gezmene devam et, yorgunluk yorgunluğu çeker, hadi kalllllksana! Dedi içimden bir ses, sonra ailem de bu soloya koro olarak eşlik edince ver elini ESkişehir!!!!!

Yaaa işte ne oldum demeyeceksin blog meleği ne olacağım diyeceksin! Sen bir aydır ESkişehire gitmeyi sayıkla sonra İStanbul için valiz düZ sabaha kar yağsın kar ve İStanbul gezisi yatsın, suratın düşsün!

görseniz nerdeyse kanepeye bağımlıydım son 3 gündür:( ve işte o güzel iç sesim bana ey kızım silkin ve kendine gel yahuuuu dedi;)))

ayyy bir sevindim bir sevindim, zira kendimi karbonhidrat ve çikolataya vermiştim, nerdeyse ETi BRowni yemekten  içimde koccaman browni ağacı çıkmak üzereydi ki o ses  yok mu o ses!!!
*Burdan içimdeki sese çoook teşekkür ederim!çok mutlu oldum ya!
Oooh be dedim! Ta ki amcamın sağlık sorununu duyana değin! Bilet yoktu dönebileceğim,çok üzülmüştüm ki biri geldi ve tek bir telefonla halletti, sağolsun!
*Amcam yarın anjiyo olaacakmış,sizden dua isteyebilir  miyiiiim?

Beni bekleyin anacığım!

Sadece ESkişehir değil;Viyana, Prag,Budapeşte,Bratislavaaa! Buraların daha yorumunu yapadım,ilk fırsatta söz olsun size!bi dolu fotoğrafım var yine...

Gayri dayanamam ben bu yorgunluğa, ya beni uyutun ya siz de uykusuzluğuma paydaş oluuun:))
Bendeki azim de yani!!!  anlayıverinn gaari,   dayenemeyom gaaari!
Seferi sayılırım zati!
Kaçıverem bari;))

 DÜZELTME: Haberlerde izlemiştim ve pek üstünde durmamıştım: BAŞLIKTA KULLANDIĞIM VENİ, VİDİ,VİCİ sözü Türk Patent Enstitüsünce patentlenmiş diye duymuştum.

Bugün merak ettim ve gerçek bir haber olduğunu gördüm. Buna göre Zile Belediyesine sevgi ve şükranlarımı sunarım, başlığa ZİLE diye ekleyeceğim. NEDEN Mİ?

"Tokat'ın ilçesi Zile'nin Belediye Başkanı Lütfi Vidinel, Roma İmparatoru Julius Sezar'ın, Tokat'ın Zile ilçesinde söylediği "Veni, vidi, vici (geldim, gördüm, yendim)" sözü için Türk Patent Enstitüsü'nden marka tescil belgesi aldı. Sezar'ın Zile'deki 4 bin yıllık tarihi kalede söylediği sözün marka tescili için 2.5 yıl uğraşan Başkan Vidinel "Bu tescili Şubat ayında aldık, bu sözün tescili 10 yıl boyunca Zile Belediyesi'ne ait" dedi. Julius Sezar'ın Roma'dan Zile'yi almak için geldiğini ifade eden Vidinel, tarihi olayı şöyle anlattı: "Pontus asıllı Basforos Kralı 2. Pharnake ile Zile Altıağaç mevkisinde çok kanlı bir savaş yapan Sezar binlerce askeriyle Zile'ye geliyor. Pontuslularla yaptığı savaşın ardından Zile Kalesi'ni alıyor. Yanında bulunduğumuz taşa, tarihin en kısa sözü olan 'Veni, vidi, vici' ifadesi ile övüncünü Roma'ya bildiriyor. Sezar'ın söylemiş olduğu bu söz tarihi bir hakikattir." 'Veni, vidi, vici' markasını belediye olarak kültür ve turizmde kullanacaklarını bildiren Vidinel, şöyle devam etti: "Dünyanın her yerinde satılan bir sigara firması, ambleminde Sezar'ın Zile'de söylediği sözcüğü kullanmakta. Bu sözün tütün ve tütün mamullerinde kullanma hakkı sadece Zile Belediyesi'nde. Biz firma ile görüşeceğiz. Sözün yanına ya 'Zile' yazacak, ya da sattığı her sigaradan, hukuki zeminde, yarım kuruş da olsa almak için gayret göstereceğiz. Elde edeceğimiz parayı, sigaradan dolayı sağlığını kaybeden insanlarımızın tekrar sağlığına kavuşması için harcayacağız." 15 Nisan 2012, Sabah gazetesi.*işte size neden...*

Tebrik ederim yani Zile Belediyesini, 2 yıl kadar uğraşsa da başarmış!
Bugün Ayna adlı programda gördüğüm kadarıyla el yazması Kur'anlarımız ne yazık ki İrlanda'da bir müzede sergilenmekteymiş...ve daha neler neler kaçırılmış yurdumuzdan...NE ACI!

YAĞMALANAN KÜLTÜRÜMÜZ İÇİNDE ÇALIŞIRSAK BÖYLE ZİLE BAŞKANI  GİBİ BAŞARIRIZ DOSTLAR, BAŞARIRIZ!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...