17 Ekim 2012 Çarşamba

YILIN 5. MEVSİMİ

YILIN 5. MEVSİMİ


GRİP MEVSİMİ

Merhaba değerli okurlarım,
yılın 4 mevsimi var sanıyorsanız yanılıyorsunuz: 5 mevsimi var: 5. mevsim üstelik en zor mevsimdir değerli okurlarım- GRİP MEVSİMİ :)

Şimdilik Türkiye'de pastırma yazı devam ediyor, üstelik sabahları da epey serin...bu da demek oluyor ki hava sıcaklıkları en düşük-en yüksek 16-17derece farklı oluyor gün içinde.Sabah 10 öğlene 25 derece...bu da bünyemizi zorluyor aslında...azıcık bir soğursa bu günlerde hava al sana grippppp!
Nefret ederim!gerçi seven var mıdır ki:)

 Aslında virüsün bazı türlerinin fotoğraflarına bakılırsa çok da şirin gözüküyor grip, ama yaşamak hiç mi hiç öyle değil!  -Burun kırmızı, eller buz, ayaklar buz,kimi yerlerde de tam tersi ateş-terleme, şişmiş gözler, uykusuzluk, hapşırık-tıksırık derken Allah hepimizden uzak etsin bu yaramaz virüsleri:))) gerçi bunlar zaten hep yöremizde, çevremizde bulunaktadır, ortam koşullarının uygun olması halinde hooop başlar etkinlikleri...-

*bu iki zat-ı muhterem grip virüsü imiş dostlar, buyrun tanışın...o kadar çok çeşitli ki say say bitmez!
bir de sürekli şekil değiştirme huyları var, Ajda Pekkan gibi:))  *

-Yazıııık...bu balıklar da mı grip olmuş ne?kırmızı burunlu...


*NOT: Balıklar ekledim bloğuma sizler de beslerseniz sevinirim, arada bir tıklayıverin üstlerine, sularına, yesin zavallılar, ben yokken onlara iyi davranın, iyi bakın e mi dostlar? sayfanın sağına bakınız:)
 Profesyonelleşen grip madurlarından biri olarak hepinize kendimi nasıl korumaya çalıştığımı - ve ne kadar da yetersiz kalışını- aktarayım!

Grip olmamak için:

kefir içilmeli,
ayva yaprağı içilmeli,
adaçayı içilmeli,
bol su içilmeli,
sıcak tarhana içilmeli,
ılık suya tuz katılıp erimesi sağlanmalı ve gargara yapılmalı,
elma kaynatıp çubuk tarçın eklenmeli içilmeli,
turp rendelenip bal eklenip yenmeli,
turp suyu tek başına içilmeli,


asprin içilmeli,
yeşil çay içilmeli,

zencefil tüketilmeli,
demli siyah çay içilmeli-açık siyah çay içilmeli,
ılık süt içilmeli,
nane limon içilmeli diyecek oldum....

-Hayır dostlar haayır!
BUNLARIN HİÇ BİRİ TEK BAŞINA ÇÖZÜM DEĞİL
hatta Çözüm değil:(

Grip olmamak için:

-açık havada bol bol gezilse,
-temiz hava alınacak imkanlar sağlansa,

Uzun Göl

 -seyahat edilse şööyle UZUN GÖL MÜ OLUR,  Ayder Yaylası mı! ooh...gezilse şu şehrin karmaşasından uzaklara, ışık kirliliği, ses kirlliği olmayan yerlere...radyasyonu az, oksijeni bolllll yerlere, mis gibi olmaz mı?!

- perdeler açılıp eve gün ışığı davet edilse

 


-çay-kahve demlenip dostlarla demlenilse-
-MORAL ÇOK ÖNEMLİ ÇÜNKÜ-

-bünyeye yüklenilmese, aşırı yorulmak yerine ara ara dinlenilmiş olsa yani,

-derin nefes alınsa, rahatlansa,

-bol bol meyve sebze yense,
-hijyene dikkat edilse(SİRKE benim favorilerimden)

-hobilere daha çok zaman ayrılsa,
-Günlük spor etkinliği yapılsa GRİP OLMAZSINIZ DOSTLAR!


İşte benim yapamadıklarım emme velakin çözüm olduğunu gördüğüm çareler bunlardır dostlarım!

Nane limon başta olmak üzere -turp geçen maddeler hariç olmak üzere- yukarıdakilerin HEPSİNİ BİLFİİL yapmışlığım vardır, virüs türünden midir nedir bir çoğu başkalarında işe yararken bende hiiiiiiiiç işe yaramamıştır.

Bir de şu var:
-GRİPKEN ANTİBYOTİK İÇİLMEYECEĞİNİ HATIRLATIRIM!,
Aksi takdirde boş yere midenizi ve vücudunuzu yorarsınız a dostlar....
-Ben doktor değilim, karıca kararınca araştırdığım, tecrübe ettiğim şeyleri paylaşıyorum sizlerle.
-bitkilerden şifa geleceğini de pek sanmıyorum açıkçası...RİSKTİR BİTKİLER...iyi ki aktarlara el attılar, neydi öyle herkes ilaç yapıp satıyordu kendince...kış çayları çeşit çeşit...

Alerji yapabilir  içtiğiniz ve zararsız dediğiniz bir bitki mesela size.
Bir arkadaşınıza iyi gelen ilaç-bitki- karışım-çay size de iyi gelecek diye bir şart-kural vb. yok!

toplu yaşanan alanlar en riskli alanlar aslında...okul, sinema, tiyatro gibi yerler sık sık havalandırılmalı...biz de üşürüz diye camları sıkı sıkı kapatma huyu vardır...üşüme derdine grip olmak...ne yazık ki yıllardır bunun mücadelesini yaparım, azınlıkta kalırım ve camlar kapalı kalır toplum içindeysem...

beslenmenin öneminin altını çiziyorum dostlar!
unutmadım tabii, İNSAN NE YERSE O'DUR derler...
o zaman siz hangi gruptansınız acaba? ben olsam olsam pasta börek*karbonhidrat olurum:))

sağlıklı beslenmediğimi itiraf etmeliyim!

ailenizden biri dahi olsa çok dikkat edin dostlar, değmesin yağlı boya yani:))

bol sebze, bol meyve, dengeli beslenme şart dostlar...




bu da başka bir mikrop.
tabii tüm mikroplar sadece hastalık yapmıyor bildiğiniz gibi, işimize gelen mikroplar da var: mayalar gibi.

- işte size mikroplu bir el...nerden mi bildim, tırnaklardan:)
Grip aşısı da çok işe yarar deniyor, ben oldum, bakalım göreceğiz dostlar...İsterim ki bu kış kırmızı burunla gezmeyelim...hasta yataklarına düşmeyelim.

-Bir şarkısı var Nil'in: Akbaba: der ki hatun kişi:
"-Sensiz nasılım bak bana,
gel de bi çorba yap bana..."

hasta olmuş da çorba beklermiş benim Nil'im:))
Siz sağlıkla için efenim çorbalarınızı...
Hepinize gripsiz, sağlıklı, mutlu mevsimler dilerim!!!


GÜNÜN ŞARKISI

Bugün mikroorganizmalardan bahsettik madem şarkımız da buna uysun:
-Serdar Ortaç'tan gelsin..MİKROP

cıvıl cıvıl bir şarkı...

Bu günlük bu kadar sevgili okurlarım, kendinize iyi bakın, iyi dinlenin e mi?
Görüşmek üzereeee!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...