25 Ekim 2012 Perşembe

ANKARADA BAYRAM ÖNCESİ SON DEMLER

BAYRAM ÖNCESİ ANKARA VE  İZLENİMLERİM

"İçimi kavurur durur çok zaman
olur olmaz bir yerde olur olmaz sorular
dağılır mesafeler o anda,
olur olmaz uzaklar
olur olmaz kısalır...

Bir sinemanın önündeyim
siyah beyaz bir film varmış
annem babam beni çok severmiş...
Ankara'dan abim gelmiş,
evde bir bayram havası..
Annem babam beni çok severmiş..."

ANKARA'DA BAYRAM TELAŞININ SON DEMLERİ...
herkeste bir koşturmaca...
cam silenler, malum hava yağmurluydu 3-4 gündür, temizlikler sekteye uğradı evlerde...
Alışveriş yapanlar..
ne yemek yapsam, neler alsam, ne giysem, kime ne versem diye düşünenler...

taşınanlar,
yağmur çamur demeden bakım yaptırmaya koşanlar,
spor yapanlar,
güneşlenenler,
kuaförleri dolduranlar...
seyahate çıkanlar,

evlerine dönen gurbetçi üniversiteliler, yatılı okullular, askerler, yurt dışında görevlendirilenler ve gerçek anlamda gurbetçiler...

HERKESTE BİR TELAŞ VAR İÇİN İÇİN...
BAYRAM İÇİN...
TATİL İÇİN...
ÖZLEM GİDERMEK İÇİN...

Ankara daha bir güzel bunun için...
Kimisi misafir gelirken kimisi de evine döner işte bayramda, Ankaraya...
Yollarda daha çok 38,34,07, 27, 35 plakalı, 60,67,81 vb. plakalı araç gezer...daha az 06 :))
üstelik bugün Kızılay'a gittim, eski kalabalığından eser yoktu,boşalmıştı caddeler, ya da benim gezdiğim saatte çoğu ev,nde-barkındaydı...metroya inmedim, belki de alışverişi metrodaki alışveriş merkezinde yapıyorlardı, malum Ankara tam bir alışveriş merkezleri merkezidir...

Ankamall, Antares, Armada, Panora, Kentpark, CEPA, Arcadium, Nata Vega, Optimum, Forum Ankara,Vialife, Galeria, Ankuva, Kızılay Avm, Gordion, Anse, 365, A City, Ansera en çok bilinen ve en çok gidilen alışveriş merkezleri...
Nasıl güzel süslemişler bir görseniz,  birkaçına uğramam gerekti de...Ancak fotoğraf çekmeme izin vermediler,kaçak göçek çektim ki Kızılay'dakinde, bir görevli geldi yanıma, kibar bir dille silmemi rica etti, ben de sadece bloğuma koymak için çektiğimi, kalabalık güruha ve özel haklara tecavüz edici bir halin olmadığını belirttim. İkna edemedim, sonunda fotoğrafları gösterip silmekten kurtuldum... İzin verilmiyor artık fotoğraf vb. çekimine. Ben size porselen bebekleri göstermek istedim ve bir iki foto kaldı elimde, zor iş demek ki paparazi olmak:)

fotoğrafların yönünü değiştirmeyi başaramadım ne yazık ki...
siz ekranı çevirin bari, zahnmet olacak ama...işte olmadı...
Ankara boş bir şehir gibiyidi bugün...
ya da ben arefe çarşılarını çok kalabalık görmeye aalışkınım...az kalabalık beni kesmedi:)
gerçi sakinken de trafik ne akışkan, ne de sessiz...
oh be dedim birden...


Bayram gönüllerinize dolsun taşsın...çocuklara harçlık verin üç-beş lira varsa paranız...yok derseniz gülücükleriniz zaten onlara yeter de artar...
Ben kendi çocukluğumu anımsadım birden de...ne sevinirdik bayramda hediye verilince...mendil verirdi komşular kapısını çalınca...çorap veren bile vardı, kabul etmezdik tabii, sadece şekerlerini alırdık, annemiz ihtiyacı olanalr alsın derdi o hediyeleri, almazdık biz de...

Babamla arefe çarşılarına çıktım kocamaaaan olana değin: üstbaş düzmek denir hani, ille yeni bir kıyafet alınacak, ille...
tam takım...
tanıdığım birçok evde çocuklara birşeyler alınır, dikilirdi.
Parası olmayan da sevindirirdi evladını ogün borç-harç.


Bayramın en çok da gezme kısmını sevenlerdendim ben..eve gelenler olunca hizmet etmekten muhabbetleri dinleyemezdim, kopuk kopuk kalırdı hikayeler, maziye dair sohbetler: şeker getir, götür,sofra kur-kaldır, bulaşığa yardım et, çay ikram et...e hani sohbet? ben de iş yaparken arada bir karışırdım lafa...-ne  olmuş ne olmuuuş....? sorardım iki de bir de...

Bayram programları özeldi eskiden, severek izlenirdi.
Gençlik Parkı özel mekandı ben çocukken.
Bugün de cıvıl cıvıldı önünden geçerken, ışıltılı ve eğlencleiydi, selam durdu sizlere, iyi baramlar diledi:))

Ankara'da mezarlıklar doldu taştı bugün, ben de gittim babamın hayali gözlerimde, dedelerimin ve büyükannelerimin özlemi burnumun ucunda sızı olarak!İçim acıdı mezarlıklarda, 2 ayrı mezrlığa  giitiğimiz için çoğul eki kullanıyorum dostlar.İnsanlar özlemle bakıyordu mezar taşlarına, hayıflananlar vsrdı benim gibi...Gözler de gökyüzü kadar bulutluydu bugün Ankara'da.
Köye gömerler bizde ölenleri...genelde herkes köyüne gömülmek ister yanan tek bir ocağı olmasa da artık köylerinde.Köyler ağlamaklıydı bu arefe de...

işte köyümden orman manzaraları...yapraklar dökülmüş tabii, dallar cılııız...
orda bir köy var uzakta, gitmesek olmaaaz,
görmesek olmazzzz,
göremediğin, gidemediğin yer ne kadar senin olabilir ki?

işte bizim köyümüz...dedelerimin dedesinin doğduğu -doyduğu yer!

Hava gördüğünüz gibi çoğunlukla mavi-griydi bugün...yarında yağacakmış...
Kurbanın gözyaşları der kimisi kurban bayramında yağan yağmura.

Ankara bir bayrama daha hazırlandı bugün.
Yemekler pişirildi dostlar, tatlılar yapıldı çeşit çeşit..
Gittiğimiz bir lokanta bugün ilk defa 28 tepsi dolusu baklava sattığını belirtti, b,r çok baklavacıda baklava kalmadı diyordu...
Ankara bayrama doyacak değerli dostlar, Almanya, İngiltere, Azerbeycan...
SİZ NEREDEYSENİZ ORASI DOYACAK BAYRAMA!Gönüller yakın olmadıktan sonra kapı komşusu olsak ne yazar, siz bana yakınsınız tek tık kadar...ABD olsa ne çıkar, Rusya olsa ne çıkar...

Beni seven , takip eden herkese iyi bayramlar ve saygılar yolluyorum değerli dostlar...
Ailelerinizi bir de benim için kutlayın, bizim deli-dolu bir bloggerıımız var da selam yolladı deyin olur mu?

KENDİNİZE İYİ BAKIN!
İYİ BAYRAMLAAAR...
ERKEN KALKIN ÇOCUKLAR...BARIŞ MANÇONUN DEDİĞİ GİBİ: BUGÜN BAYRAM!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...