aslında bana bu yazıyı yazmak zorunluluğu hissettiren olay dün gerçekleşti:
iş çıkışı, kalabalık bir trafikten kurtulup kızımla markete gitmek durumunda kaldım, küçük çocuk bu ya istediği bitmez, ya çişi gelir, ya kemer bağlamaya direnir...olur mu, olur!
marketin önünde hemen çıkacağımı belirtir şekilde park ettim ki zaten bir şişe süt alıp çıkacağım...aracımın arkasına başkası araç çekmesin diye de özellikle dikkat ettim duruşuna. Kızımla elele aracımıza geldik ki yanımdaki alana dar-zor demeden inatla biri park etmiş, işin ilginci o daracık yere girmek onun için özgüven meselesiymiş şimdi anlıyorum; neden derseniz benim hareket alanımı kısıtlayacak şekilde park etmiş, istese bir çok boş alan var yani...
iş çıkışı, kalabalık bir trafikten kurtulup kızımla markete gitmek durumunda kaldım, küçük çocuk bu ya istediği bitmez, ya çişi gelir, ya kemer bağlamaya direnir...olur mu, olur!
marketin önünde hemen çıkacağımı belirtir şekilde park ettim ki zaten bir şişe süt alıp çıkacağım...aracımın arkasına başkası araç çekmesin diye de özellikle dikkat ettim duruşuna. Kızımla elele aracımıza geldik ki yanımdaki alana dar-zor demeden inatla biri park etmiş, işin ilginci o daracık yere girmek onun için özgüven meselesiymiş şimdi anlıyorum; neden derseniz benim hareket alanımı kısıtlayacak şekilde park etmiş, istese bir çok boş alan var yani...
neyse komşu araçtaki zat-ı muhterem beni kızımla binerken gördü, şöyle ters ters bi bakış aşketti, 35yaş civarı bir bey; yolu yarılamış... tepki vermedim, aracımı çalıştırdım tam manevra yapıyorum o da başlamaz mı manevraya...ben çıkmadan onun çıkması zaten çok çok zor,illa ki çarpar aracıma arkadan! işaret vermeden, farları kapalı, zaten araç kahverengi gri, tam da arkamda durmaz mı?
beklemiyordum bu rsiki göze almasını, şaştım tabii, ne oldu da 30 saniyede çıkabileceğim yerde beni kitledi diye merak ettim,
-"bi sıkıntı mı var? "dedim aceleniz ne gibilerinden...
demez mi şöförlüğünüz kötü, manevra gücünüz zayıf...
hay Allaaah....karneme kırık notlar ...kendisi sürücü kursu hocası ya da uzman şoför...
- ben aracımı yanıma kimse giremesin diye o şekilde park ettim zaten alan dardı benim girdiğim vakit park alanına, yanımdaki araç çıkmış diyeceğim , kızımın çişi var diyeceğim...bir an evvel çıkabileyim istedim, o sırada kızım süt şişesi düştü anne dedi diyeceğim yoook...bastı gaza, ne mi yaptım:
durdurdum aracı, o beyi alkışlamaya başladım, siz çok iyi biryani tüm sorunlar iletişimsizlikten hakikaten...
beklemiyordum bu rsiki göze almasını, şaştım tabii, ne oldu da 30 saniyede çıkabileceğim yerde beni kitledi diye merak ettim,
-"bi sıkıntı mı var? "dedim aceleniz ne gibilerinden...
demez mi şöförlüğünüz kötü, manevra gücünüz zayıf...
hay Allaaah....karneme kırık notlar ...kendisi sürücü kursu hocası ya da uzman şoför...
- ben aracımı yanıma kimse giremesin diye o şekilde park ettim zaten alan dardı benim girdiğim vakit park alanına, yanımdaki araç çıkmış diyeceğim , kızımın çişi var diyeceğim...bir an evvel çıkabileyim istedim, o sırada kızım süt şişesi düştü anne dedi diyeceğim yoook...bastı gaza, ne mi yaptım:
durdurdum aracı, o beyi alkışlamaya başladım, siz çok iyi biryani tüm sorunlar iletişimsizlikten hakikaten...
Aşağıdaki yazıyı ikinciel.com.tr sitesinden aldım, lütfen bi okuyun ve çevrenizdeki şoförleri bir de bu açıdan bir inceleyin derim...
10 NUMARA Sürücünün 10 Özelliği
Ehliyeti olan herkes sürücü olup trafiğe çıkabiliyor ama iyi sürücü olmak başka bir şey. Peki, iyi sürücü nasıl olunur? Sadece trafik kurallarına uymak bunun için yeterli mi?
1- Sakin ve Kendinden Emin
Trafik yoğunluğu, kurallara uymayan sürücüler, aracınızda meydana gelen beklenmeyen aksaklıklar her zaman olabilir. Panik yapıp trafikte yaşanan sorunlar karşısında sinirlenmek, tedbiri elden bırakmak demektir. Özellikle büyük şehirlerdeki trafik, insanın kontrolünü kaybetmesine neden olabiliyor, biliyoruz. Fakat trafikte sakin kalabilmek imkânsız değil.
2- “Bak Bana, Ben Buradayım.”
Sürücülerin en sık yaptığı hatalardan biri, diğer sürücülerin ve yayaların kendilerini gördüklerini varsaymalarıdır. Fakat hepimiz insanız, dalgın olabiliriz ya da başkalarının ne kadar dikkatli olduklarını bilemeyiz. Bu yüzden sinyal vermekten, far ve korna kullanmaktan kaçınmamak gerekir.
3- Zihni Dağıtmadan Yola Devam
Bazı sürücülerin en büyük hatası, araba kullanırken başka şeylerle ilgilenmektir. Telefonla konuşmak, yana ve arkaya dönüp yolcularla sohbet etmek, yemek yemek gibi. Oysaki araba kullanmak kesinlikle odaklanmayı gerektirir. Ve zihin, kolayca dağılabilen bir yapıya sahiptir.
4- Gözler ve Refleksler Sonuna Kadar Açık
Sadece gidilen yola odaklanmak, acemiliktir. İyi sürücü, etraftaki hayvanları (Örneğin bir kedi her an yola fırlayabilir.), ara sokaklardan büyük caddelere çıkma potansiyeli olan çocukları, yoldaki diğer araçları görmek için de gözünü dört açar, refleksleri kuvvetlidir.
5- Yolcular Huzursuzsa Bir Terslik Var
Yolcuların huzurlu ve rahat olmaları, şoförün iyi araba kullanıp kullanmadığının en önemli kanıtlarından biridir. Ani dur kalklar, trafikte strese girip araçtaki yolculara da bunu yansıtmak gibi davranışlar iyi sürücünün yapmayacağı şeylerdir.
6- Aracın Dilinden Anlar
Bazen araç istenildiği gibi yönetilemez, adeta sürücüye direnir. Böyle durumlarda iyi sürücü, aracı zorlamak yerine nerede hata yaptığını anlamaya çalışır. Belki gösterge panelleri bir şeylerin ters gittiğini göstermiştir de gözden kaçırılmıştır ya da lastiklerde sorun olmuştur? Yapılacak en iyi şey, arabayı müsait bir yere çekip sorun yaratması muhtemel olan parçaları kontrol etmektir. “Ne biçim araba bu? O mu beni kullanıyor, ben mi onu?!” diyerek isyan etmek iyi bir fikir değil.
7- Virajlarda Yüksek Araç Hakimiyeti
“Düz yolda herkes gider, önemli olan zorlu yollarda nasıl araba kullanıldığı.” ifadesi büyük ölçüde doğrudur. Mesela virajlarda merkezkaç kuvvetinden dolayı araç dışarıya doğru savrulur. Dönerken frene basıldığında arka teker, ön tekeri izleyemez ve araç hakimiyetini kaybeder. İyi bir sürücü viraja girmeden yavaşlar, gaz vererek virajı döner, çıkarken hızlanır ve kendi şeridinden çıkmayarak maharetini gösterir.
1- Sakin ve Kendinden Emin
Trafik yoğunluğu, kurallara uymayan sürücüler, aracınızda meydana gelen beklenmeyen aksaklıklar her zaman olabilir. Panik yapıp trafikte yaşanan sorunlar karşısında sinirlenmek, tedbiri elden bırakmak demektir. Özellikle büyük şehirlerdeki trafik, insanın kontrolünü kaybetmesine neden olabiliyor, biliyoruz. Fakat trafikte sakin kalabilmek imkânsız değil.
2- “Bak Bana, Ben Buradayım.”
Sürücülerin en sık yaptığı hatalardan biri, diğer sürücülerin ve yayaların kendilerini gördüklerini varsaymalarıdır. Fakat hepimiz insanız, dalgın olabiliriz ya da başkalarının ne kadar dikkatli olduklarını bilemeyiz. Bu yüzden sinyal vermekten, far ve korna kullanmaktan kaçınmamak gerekir.
3- Zihni Dağıtmadan Yola Devam
Bazı sürücülerin en büyük hatası, araba kullanırken başka şeylerle ilgilenmektir. Telefonla konuşmak, yana ve arkaya dönüp yolcularla sohbet etmek, yemek yemek gibi. Oysaki araba kullanmak kesinlikle odaklanmayı gerektirir. Ve zihin, kolayca dağılabilen bir yapıya sahiptir.
4- Gözler ve Refleksler Sonuna Kadar Açık
Sadece gidilen yola odaklanmak, acemiliktir. İyi sürücü, etraftaki hayvanları (Örneğin bir kedi her an yola fırlayabilir.), ara sokaklardan büyük caddelere çıkma potansiyeli olan çocukları, yoldaki diğer araçları görmek için de gözünü dört açar, refleksleri kuvvetlidir.
5- Yolcular Huzursuzsa Bir Terslik Var
Yolcuların huzurlu ve rahat olmaları, şoförün iyi araba kullanıp kullanmadığının en önemli kanıtlarından biridir. Ani dur kalklar, trafikte strese girip araçtaki yolculara da bunu yansıtmak gibi davranışlar iyi sürücünün yapmayacağı şeylerdir.
6- Aracın Dilinden Anlar
Bazen araç istenildiği gibi yönetilemez, adeta sürücüye direnir. Böyle durumlarda iyi sürücü, aracı zorlamak yerine nerede hata yaptığını anlamaya çalışır. Belki gösterge panelleri bir şeylerin ters gittiğini göstermiştir de gözden kaçırılmıştır ya da lastiklerde sorun olmuştur? Yapılacak en iyi şey, arabayı müsait bir yere çekip sorun yaratması muhtemel olan parçaları kontrol etmektir. “Ne biçim araba bu? O mu beni kullanıyor, ben mi onu?!” diyerek isyan etmek iyi bir fikir değil.
7- Virajlarda Yüksek Araç Hakimiyeti
“Düz yolda herkes gider, önemli olan zorlu yollarda nasıl araba kullanıldığı.” ifadesi büyük ölçüde doğrudur. Mesela virajlarda merkezkaç kuvvetinden dolayı araç dışarıya doğru savrulur. Dönerken frene basıldığında arka teker, ön tekeri izleyemez ve araç hakimiyetini kaybeder. İyi bir sürücü viraja girmeden yavaşlar, gaz vererek virajı döner, çıkarken hızlanır ve kendi şeridinden çıkmayarak maharetini gösterir.
8- Erken Fren, Geç Gaz
Sürücüler bir an önce yola koyulma istekleri yüzünden genelde frene geç, gaza erken basarlar. Oysaki bu, trafikte arkadan çarpmak gibi en sık yapılan sürücü hatalarınaneden olan yanlış bir davranıştır. Tam tersi olmalı.
9- Dönüşlerde Akıcılık ve Kontrol
İyi şoför, sola açık, sağa kapalı döner. Sağını, solunu, arkasını çok iyi şekilde kontrol eder, karşısına bir araç çıktığında şaşırmaz. Dönüşlerin arabayı zorla ittiriyormuş gibi tedirgin ve kesik kesik yapılması da acemilik göstergesidir.
10- Şeritleri Doğru İzleme
Yollardaki şeritler, adam başına bir şerit olmak üzere tasarlandığından bir buçuk şeridi işgal ederek araç sürmek, iyi sürücünün asla yapmayacağı şeydir. Şeritlerdeki araçlar arasında zikzaklar çizmek, gaza ve frene basarak ilerlemek de kötü sürücü davranışlarıdır.
insan ihtiyaçları bitmek bilmez azgın bir boğa misali...eğer irademizi tutmayı bilmezsek;
önce arabamız olsa şöyle iyi süreriz böyle iyi süreriz deriz,
- olunca daha hızlısını, sonra daha şıkını isteriz...
sonra trafikte hızlı manevra yapsın azcık küçük olsun deriz,
o bitmez aile genişledi panel van türü mü olsa...
eeee....biter mi :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.