15 Ocak 2019 Salı

AQUAMAN -Nacizane yorumumla

SELAMLAR efendiiim...
bugünkü yazımın konusu Aquaman...



Film film diye diye sonunda 2019 seansını açtım ve ilk filmime gittim; şükür, zırnık koklatmayan 2018'den sonra 2019 hızlı geldi.
Gelgelelim filme;
 -bir Aquaman var, bir annesi, bir de bolca yaratık:)
işşte kısa özeti...değil tabii !
Atlantis -kayıp kıta malumunuz- medeniyetinde geçiyor olayların başı; kraliçe-Tanrıça demek daha doğru aslında- evlenmek istemediği birine başlık parası karşılığı zorla evertilecekmiş efendime söyleyim, o da kaçıyor sular altı dünyasından, sular üstüne...
bir balıkçı buluyor onu, aşık oluyor, ama ne aşk...

kadıncağızı ihanetten suçluyorlar, *kadın heryerde kadınsa  demek ki* peşini de bırakmıyorlar yazııık, melez bir evlat doğuruyor bu Tanrıça...aha o da Aquaman oluyor işte...annesini öldürüyorlar...

-Tanrıçalar da ölüyorsa demek ki....
 hatta idam edilmiş, filmde sık sık idamından bahsedildi kafama kazındı yani.


***bir de prenses Mera:   güzel Amber Heard.


yüzündeki orantıyla Dünyanın gelmiş geçmiş en güzel kadını olarak belirlenmişti, hatırlarsanız...maşallah yani, gerçek güzel! hatta  beraber olduğu aktör JOHNY DEEP ile evlenmişlerdi, boşandılar çünkü  bu güzel kadını dövdü diye de okudum...GÜNAHI BOYNUNA.


KADINA ŞİDDETE HAYIR!
her türlü ŞİDDETE HAYIR!!!
***Dünyanın ennn güzeli de olsan kaderin olacak arkadaş bu hayatta, ben bunu bilir bunu söylerim....
manipülatifmiş,i kıskançmış, bunlar senin hayatının anlamına vurmanı, dövmeni, incitmeni gerektirmez Johnnnyyyy....bir kadın olarak tepkiliyim sana şuanda, korsan gemilerini yakarım akıllı ol;) dermişim...demem mi....


ürkütücü sahneler var her ne kadar 7+ diye bir sınır çizilse de bence daha üst yaşa hitabediyor; savaş olur da saldırı olmaz mı yani?
yanımda 9 yaşında bir çocukla oturduğumdan mıdır nedir, ben de bayaa irkildim bazı zamanlar, ortamın kasveti geri gerim gerdi ne yalan söyleyim, yaratıklar çok başarılı karakterize edilmiş, gerçek gibi...belki de 3D izlemenin etkisidir bendeki, bilemeyeceğim, ama çıktığımda kafam zonkluyordu.


güzel bir film izlemenin tebessümü yüzüme yer edinmişti, mutlu çıktım ama o baş ağrısı yok mu...
üç boyutlu gözlükle beraber bir kendi zorunlu gözlüğüm eklenince bu ağrıyı ancak benim gibi olan anlar, gözümde şimşekler çaktı durdu...göz tansiyonum bozuldu resmen ya  :(
Sahi nedir ki bu gözlüklülerin çilesi ya canlarım?
bizim de şöööyle güzzzel bir filmi gözümüze zeval vermeden izleme hakkımız yok mu?
ÇARŞI HERŞEYE KARŞI misali...-hep övecek değilim ya canııım, eleştirimi de yapmadan duramadım işte-
aaaa,zira  zehretti günümü o sancı...
burda sinema sektörüne sesleniyorum;
bizleri de düşünün azcık looov! gözlüklüysek suç mu yaaa...

neyse ben acıların kadını moduna  bağlamadan; konumuza dönelim...
Aquaman okyanusların efendisi, suların efendisi yahu, bir asa sallıyor ki sözünü dinlemeyen balık-böcek-su damlası, yaratık  kalmıyor... Hz. Nuh peygamberden yer yer esinlenmeler olabilir mi, olabilir...





bir anası var; of offf off...Nicole Kiddman...maşaaalllaaaah kraliçelerin en güzeli yahu!şaka bir yana  kadıncağız acayip  güzelleşmiş, kıayfetler desen çok başarılı, çirkin miydi sanki diyenlere bana bu yorumu yapmadan evvel filmdeki halini bir görün derim...su gibi maşaallah
Amber Heird var bir de, prenses...
oy tatlışım, çok güzeldi ya, hiiiç kıskanmadım,
ama kıskanılası sahneleri, kıskanılası sarayları mevcut!
tek kelimeyle bir görsel şölendi bence...


saçımı böylesi bir kırmızıya boyatma isteği belirdi içimde; gerçi doğal en güzeliyse de bu da kırmızı yahu var mı ötesi....bu filmden sonra kırmızı saçlı bayan oranında artış olacaktır,  demedi demeyin;) bakımı zor evet, kullanması masraflı bir renk evet...ama güzel mi eeevvveeeet!

filmde yakışıklılar,  güzeller cirit atıyor şimdi düğşündüm de, izlerken heyecandan kişileri seçemiyor karakterin özelliklerine bürünmekten insan demek ki cast ekibi de çok başarılı, valla tebrik ederim;)
kurgulanmış ilmek ilmek...


biraz Avatar, biraz Son Su Büzücü, biraz Pi'nin  Hayatı koktu burnuma izlerken...
***özellikle yaratıklar Avatar'dan ödünç alınıp üzerine bişeyler eklenmiş gibime geldi.
bence izlenilmeli, biraz yüzeysel de kalsa seneryo izlenilmeli, belki de ben daha çok hikayesi yoğun filmleri izlediğimden yüzeysel bulmuşumdur?
gidilesi ve görülesi demek uygun düşer.


gerçi DC comics karakterleri, konuları hep birbirine atıflı oluyor, Evengers'da bahsedildiği üzere...
kahraman temalı olunca demek ki...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...