merhaba değerli okurlarım,
sonbaharın yazla karışık yaşandığı bir günden daha merhaba...
gündem öylesine dolu öylesine dolu ki beynim arada bir reset atmayı gerektiriyor :)
Irak'ta seçim...olsundu olmasındı...
Yakın Doğu'da toprak bütünlüğü sorunu ve bunun bileşenleri...ülkemiz üzerindeki yansımaları, tehditleri...endişeler, riskler...
Suriye'den gelen göçmenler ve sorunları...
Myanmar'dan Arakan'dan vahşet ve soykırım görüntüleri...
okul basan insan vuran katil öğrenci...
TEOG'un kaldırılması veya kaldırılmamasının artıları...
kuzey Kore'nin nükleer silah denemeleri ve ilerisinin ne olacağı...
ABD ve müteffiklerinin çıkarları...
İran'ın nükleere karşı dayanılmaz rahatlığı...
yumurtadaki sıkıntılar, yemeli mi yememeli mi? yemezsek protein kaybımız ?
Servisçiler, servisler ve servis edilen mini mini birler çalışkan ikiler...öğrencilerimiz!
sorular ve sorular...sorular...
neyse biz eğitimde kalalım...
oy oyyyy kıyamam o kalem tutan minicicik ellere!
hatta kurban " olaaam kalem tutan ellere..."
-say say bitmez canımcıklarım...
derken okul açıldı, yeni eğitim öğretim yılı hayırlı uğurlu olsun vatana millete!
Liseler de de uyum programı uygulandı ki bence etkili ve verimli bir yılın olmazsa olmazı bu uyum programları...iyi hazırlanmış bir veli semineri, iyi hazırlanmış bir öğrenci, okul idaresi ve
öğretmen, gerisi illa ki başarıda bir artış gözlenir.
Duyuşsal hazır bulunuşluk ne yazık ki hep ikinci plana itilmektedir , oysa ki bir başarıyı kalıcı kılmanın yolu da duyuşsal alandan geçmektedir. Örneğin;
merak,
ilgi,
tutum,
adanmışlık,
kısa ve uzun dönemli olası hedeflerini seçme,
konuya odaklanma-
hedef belirleme-
hedefe göre çalışma-
motive olma- kendi motivasyonunu sürdürme
kendi çalışmalarını yönetme-
plan yapma ve uıyma
kendi eksiklerini bilip ona göre tamamlayıcı etkinliklere yönelme-
yardım almak vb.)
MERAKLISINA:
İŞte sizlere güzel ve ilginç bir eğitim etkinliği:
NEDEN OLMASIN değil mi? işte böyle sıradışı-merak uyandırıcı çalışmalara zaman zaman öğrencilerimizi yollamalıyız, böyle etkinliklerle okul rutinimizi zenginleştirmeliyiz.Merak, heves, ilgi, tutum, hazır bulunuşluk, motivasyon...neydi? duyuşsal alandı :) kapiş_?
sonbaharın yazla karışık yaşandığı bir günden daha merhaba...
gündem öylesine dolu öylesine dolu ki beynim arada bir reset atmayı gerektiriyor :)
Irak'ta seçim...olsundu olmasındı...
Yakın Doğu'da toprak bütünlüğü sorunu ve bunun bileşenleri...ülkemiz üzerindeki yansımaları, tehditleri...endişeler, riskler...
Suriye'den gelen göçmenler ve sorunları...
Myanmar'dan Arakan'dan vahşet ve soykırım görüntüleri...
okul basan insan vuran katil öğrenci...
TEOG'un kaldırılması veya kaldırılmamasının artıları...
kuzey Kore'nin nükleer silah denemeleri ve ilerisinin ne olacağı...
ABD ve müteffiklerinin çıkarları...
İran'ın nükleere karşı dayanılmaz rahatlığı...
yumurtadaki sıkıntılar, yemeli mi yememeli mi? yemezsek protein kaybımız ?
Servisçiler, servisler ve servis edilen mini mini birler çalışkan ikiler...öğrencilerimiz!
sorular ve sorular...sorular...
neyse biz eğitimde kalalım...
oy oyyyy kıyamam o kalem tutan minicicik ellere!
hatta kurban " olaaam kalem tutan ellere..."
-say say bitmez canımcıklarım...
derken okul açıldı, yeni eğitim öğretim yılı hayırlı uğurlu olsun vatana millete!
Liseler de de uyum programı uygulandı ki bence etkili ve verimli bir yılın olmazsa olmazı bu uyum programları...iyi hazırlanmış bir veli semineri, iyi hazırlanmış bir öğrenci, okul idaresi ve
öğretmen, gerisi illa ki başarıda bir artış gözlenir.
Duyuşsal hazır bulunuşluk ne yazık ki hep ikinci plana itilmektedir , oysa ki bir başarıyı kalıcı kılmanın yolu da duyuşsal alandan geçmektedir. Örneğin;
merak,
ilgi,
tutum,
adanmışlık,
kısa ve uzun dönemli olası hedeflerini seçme,
konuya odaklanma-
hedef belirleme-
hedefe göre çalışma-
motive olma- kendi motivasyonunu sürdürme
kendi çalışmalarını yönetme-
plan yapma ve uıyma
kendi eksiklerini bilip ona göre tamamlayıcı etkinliklere yönelme-
yardım almak vb.)
MERAKLISINA:
İŞte sizlere güzel ve ilginç bir eğitim etkinliği:
Eskişehir'de, "Ufacık Tefeci Hücrecik" atölyesine katılan çocuklar DNA'larından kolye yaptılar.
Eskişehir'de, "Ufacık Tefeci Hücrecik" atölyesine katılan çocuklar DNA'larından kolye yaptılar.
Kolyelerini boyunlarına mutluluk içinde takan çocuklar, atölye çalışmasında ayrıca hücreyi ve yapısını mikroskop da yaptıkları incelemeyle öğrendi.
Büyükşehir Belediyesi'nin 8-10 yaş grubu çocuklar için açtığı, "Ufacık Tefecik Hücrecik" atölyesine katılanlar, hücre ve DNA konusunda bilgilendirildi.
Sazova Bilim Kültür ve Sanat Parkında bulunan Bilim Deney Merkezi'ndeki atölye çalışması çocukların, vücudun temel ve işlevsel yapı birimi olan hücreyi tanımalarını sağlamak amacıyla gerçekleştirildi. Hücre hakkında verilen bilgileri dikkatle dinleyen çocuklar daha sonra mikroskopta, hayvan ve bitki hücrelerini incelediler. Çocuklar son olarak bilimsel yollarla tüplerde kendi DNA'larını elde etti.
Daha sonra kendileri için hazırlanan cam kolyelere DNA zincirlerini aktaran çocuklar, DNA kolyelerini boyunlarına taktı. Atölye çalışlarına katılan çocuklara, "katılım belgesi" verildi.
KAYNAKÇA:
http://www.istanbulhaber.com.tr/cocuklar-dna-kolyeleri-yapti-haber-287931.htm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.