6 Ekim 2013 Pazar

BAĞLANMAYACAKSIN

BAĞLANMAK ÜZERİNE

Aşağıdaki şiiri CanYücel şiirleri adlı bir siteden aldım, ama şu da var ki şiirin başında:
*"Bu şiir Can Yücel'e ait değildir."   diye yazıyordu.
Kafam karıştı doğrusu, yine de bu notu eklemeden edemedim, bir gönderme mi var diye düşündüm yani...onunsa da değilse de yazılanları bir düşünelim istedim...

***ellerini kollarını bile sahiplenmeyeceksin demiş...zor bence...nasıl olacak?

-tamam kabul bir gün Allah vermesin her şey avuçlarımızdan akıp gidebilir, gençlik- güzellik-sağlık-yakışıklılık-refah seviyesi-huzur vb. geçicidir...ama bilmem, tam da sinmedi bu kadar köksüz ve bu kadar kimseye eyvallahı olmadan, kimsesiz ama bolca "ben" dediğimiz kendimizle yaşamak...
sert geldi, haşin hatta...

***belki de Can Yücel çok bağlandığı şey veye kişlerden çok darbe yemiştir, belki darbelerle enkaza dönmüş birileri ona ilham etmiştir ve ona nasihat edercesine yazmıştır, ona bunları ne yazdırdı diye bir de siz düşünür yanıtlarınızı bana yollarsanız sevinirim değerli okurlarım...
***ben şimdi çoğul kişi ile yazıyorum, canlarım, okurlarım vb. şeklinde sanıyorum  ki hiiiiç cevap gelmeyecek...

*** ve işte o şiir: Bağlanmayacaksın

Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne.
“O olmazsa yaşayamam.” demeyeceksin.
Demeyeceksin işte.
Yaşarsın çünkü.
Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki.


 Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
Ve zaten genellikle o daha az sever seni,
Senin onu sevdiğinden…
Çok sevmezsen, çok acımazsın.
Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem.


 Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin.
Senin değillermiş gibi davranacaksın.

 Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın.
Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın.
Çok eşyan olmayacak mesela evinde.
Paldır küldür yürüyebileceksin.


İlle de bir şeyleri sahipleneceksen,
Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin.
Gökyüzünü sahipleneceksin,
Güneşi, ayı, yıldızları…
Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak.
“O benim.” diyeceksin.


 Mutlaka sana ait olmasın istiyorsan birşeylerin…
Mesela gökkuşağı senin olacak.
İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın.


 Mesela turuncuya, ya da pembeye.
Ya da cennete ait olacaksın.
Çok sahiplenmeden, Çok ait olmadan yaşayacaksın.
Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi,
Hem de hep senin kalacakmış gibi hayat.
İlişik yaşayacaksın. Ucundan tutarak…

 
CAN YÜCEL
 -Can bey güzel demiş de ne kadar  mümkün acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...