20 Mayıs 2013 Pazartesi

ŞAŞAKALMIŞ

ŞAŞAKALMAK

hızlıca akarken hayat
sürekli değişirken ülkemde gündem
değişmezken bazı düzenler...
çark ederken kısır döngüler
şaşakaldım...


sizlere de öyle olmaz mı;
şaşa   kalmaz mısınız?
dü-şeşe kalır insan...
normaaal....


illa birileri size
ne kadar mutlu olduğunuzu  gösterince..
ille de size ne kadar hoş bir hayatınız olduğunu
farkında olmadan farkettirince...
şaşakalmaz mısınız...



bir minik tavşanın
metropolün bir kalabalık mahallesinde
yuvasındaki sükunetten dışarı adım atar atmaz
amma sevecen
amma şımarık seslenişler
kovalamacalar içinde
kaçarken kendini buluşu gibi
şaşakalmaz mısınız?
 
karanlıktan sonra çakan ışık gibi
kasvetli bir yağmurdan sonraki
gökkuşağı gibi şaşakalmaz mısınız?

                                                     surlarıyla çevrili evinizde
amma mutlu
amma mutsuz
ama güvende olduğunuzu düşündükçe
ve dahi
sokağa çıkınca aslında
tek dertlinin
tek mutlunun
tek hastanın
tek yorgunun
tek umutlunun
tek sıradanın
tek ölümlünün
siz olmadığını gördüğünüzde
çevrenizi saran bu hayali çeperden
şaşakalmaz mısınız?



karda boy veren  kardelen
kendini tek sanırmış
ne zaman ki  bunalıp kafasını kaldırmış
şaşakalmış zahir
yalnız olmayışını anlamış...
siz şaşakalmaz mısınız?


başınızı sıyırıp geçen
ve dahi delinmekten kurtaran
taştan kurtulunca,
vurulmak an meselesiyken yani,
iflas kaçınılmazken,
ya da olmayacak bir işiniz olduğunda
birden oluverenlere
şaşakalmaz mısınız?
bi tuhaf olmaz mısınız?

şaşakalmak güzeldir
yalnız olmadığınızı farkettirir
bir tılsımı hissetmek kadar derinlerde
bir mucizeyi görebilmek kadar
nadidedir...
şaşakalmak güzeldir!




Şaşakalmış Meleğiniz:))
 20-05-2013





MERAKLISINA ÖZEL;)
GÜNÜN ŞİİRİ
Konumuza uygunluğu açısından  bloğumuza ekledim bu şiiri, yoksa çok edebi oluşundan, ayılıp bayıldığımdan değil bilesiniz:)))
"Şaşırdım kaldım
Nasıl atsam adım..."   der şair.

***Ben sizlere şiirdefteri.com sitesinden bulup ekledim Cahit Sıtkı'nın taaaa orta okulda ezberlediğim bu şiirini. Tabii ki dönem ödevimdi, yoksa böylesi depresif, umutsuz şiirlerle ortaokulda kim uğraşsın ki...hele de ben kadar neşeliyse kişi??Ama şimdi diyorum ki Cahit Sıtkı pek de iyi bir dönem ödevi konusu değilmiş hayatının baharında öğrencicikler için...


***Umarım haala ezberletilmiyordur, ya da kitaplara Otuz Beş yaş şiiri konulup da liseliler bus bus bunaltılmıyordur!!!


ŞAŞIRDIM KALDIM
Şaşırdım kaldım nasıl atsam adım;
Gün kasvet gece kasvet.
Bulutlar, sisler içinde bunaldım;
Gök mavisine hasret.
Olmuyor seni düşünmemek Tanrım,
Ummamak senden medet.
Suyun dibine vardı ayaklarım;
Suyun dibinde zulmet.
Kalmadı ümidin soluk ve cılız
Işığında bereket.
Ve ölüm, kapımda kişner, sabırsız
Bir at oldu nihayet,
şair:  Cahit Sıtkı Tarancı


*SİZLER BÖYLE GRİLERE HAPSOLMAYIN E Mİ CANLARIM?

GÜNÜN ŞARKISI

Sizler için seçtiğim şarkı aşağıdadır efenniiim, kıl olmadan tıklayıverin gariii, hayret bir şey oluvermeyin gaaariii:)
Can Bonomo söylesin:Şaşkın...
 
 
 
 

Bir de Erkin Baba'dan Şaşkın var, meşhuur bir o yana bir bu yana  yatan şaşkın...tenhalarda menhalarda aşkı biten şaşkın, ancak gençlere de yer verelim deel mi bloğumuzda;)

Özleyin beni okurcuklarım, çekirdekçiklerim, çilekli sakızlarım...
haydi benden bu gadder...unutmayın beni e mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...