19 Eylül 2012 Çarşamba

"KADER" NEDİR, NE DEĞİLDİR

KADER NEDİR, NE DEĞİLDİR?

Bizde bir laf vardır "dayak bile nasiple yenir"  denir, bilmem siz de inanır mısınız? Ben inanırım. Yaprağın kaderi düşmektir de derler. Peki ya insanın? Doğumdan ölüme değin  kendi hayatını yaşamak ve iradesini kullanarak da kaderine yön vermektir, nerede ekmek yiyeceğini, ne yiyeceğini, hangi iş üzerinde çalışacağını, ne kadar kazanacağını belirleyen iradesini kullanan insandır yani...Aslında beni ben yapan benim özgür irademi devreye sokarak yaptığım seçimlerdir, yağmurun yağacağını ben seçemem ama şu yağmurda kendimi koruyacak  bir saçak altına saklanmak benim seçimimdir, ıslanmak kader değildir eğer saçak altı bir kuytuluk varsa.


Evet şimdi bu fotoğrafa bakıp da "ne yazık ki kurbağanın kaderi yılan tarafından yenmektir" mi diyeceğiz? belki evet, ama belki de hayır; kurbağa henüz ölmediyse bir hamle yapıp kaçamaz mı? Geçenlerde bir belgeselde izledim, yılan kurbağayı yakalıyor, o sırada da bir leylek yılanı hooop avlayıveriyor ve bu esnada da kurbağa yere düşüyor, yaşıyor muydu kurbağa bilmiyorum ama yılan onu yiyemedi, üstelik de yem oldu leyleğe...-Kader işte-.


Bazı insanlar için ne kadar da kadersizmiş türünden laflar edilir, "acaba" derim o zaman içimden...Durun bakalım zaman ne gösterecek, kadersiz kurbağa yılandan kurtuluverdi bir leylek sayesinde örneğin yıkarıda, belki yaşamadı ama görünen olay da birden değişiverdi.


 Yılanlar sadece kurbağaları su kenarında bulup yemez dostlar...Dağın doruğundaki şahinin yavrusunu da bir yılan yiyebilir. O zaman yılanın kaderi  alçak ovalarda sürünmektir demek doğru olur mu? Sürünerek de olsa yılanlar da yükseklerde bulunabilir, bir de bu açıdan bakalım hayata. "Yüksek yerlerde kartlallar da yılanlar da bulunur, aralarındaki tek fark birisinin uçarak oraya gelmesi, diğerinin sürünerek"  diye bir laf işitmiştim, benim kastetiğim de bu minvalde, ama ben olaya kurbağa ve şahin yavrusu tarafından bakanım.

Geçen gün bir devlet büyüğüm, şehitlerimiz için kader- kısmet şeklinde bir yorumda bulundu da, değinmek istedim bu vesileyle...yukarıdan helikopterli güçlerle koruma sağlamamışız, zırhlı araç yokmuş vb. sonra biz buna kader diyelim: evet  ama hani tedbir?

O halde: Patronun bizi uyarmasına rağmen  sinirine gidecek her işi yapalım, kovduğunda da kader mi diyelim? Kış günü ipek bluzla gezelim de hastalanınca "kader " mi diyelim, "kısmetimiz bu kadarmış" mı? "Bu bluzda bir uğursuzluk var" deyip üreten fabrikayı mı kapattıralım?

Evet kader de var, kısmet de, ben inanırım, ama başımıza gelen her kötü olayda da bunlara bel bağlamak, suçu kadere-kısmete- uğursuzluğa atmak ne derece mantıklı ve ne derece gerçekçi olur?!


Yılanın kaderi sürünmek diye o sadece ovalarda mı sürünmüş ki?

 Size kaderinizin hep gülmesini, mutluluklar getirmesini ; ama o kaderi anlayacak ve yorumlayacak gücü de vermesini diliyorum...


KUŞLAR ÜZERİNE


Kuşlar masumiyeti çağrıştırır bana dostlar, bilge bir insan gibi gelir bana ağırbaşlı duruşları...
Kuşlar bana sonbaharı çağrıştırır, kurumuş yaprak kokusunu şenlendiren kuş cıvıltıları....
Kuşlar gökyüzü gibi bir enginlikte bir kanat kadar sınırlı olmaktır bence, bir kanat kadar da sınırsız!
Ben kuşlara özenirim, kuşlar bana elbette...




GÜNÜN MÜZİK OLAYI:

Değerli okurlarım, Ankirock Fest başlıyoooor, benden söylemesi!
Ankara bu yıl 5. kez rock yıldızlarını ağırlayacak, müziğe doyacak başkentimiz...Çankaya belediyesine teşekkürlerle.

Kimler mi var? Nilüfer, Gökçe, Manga, Haluk Levent , pek çok isim ...Ayrıntılar için lütfen aşağıdaki linki tıklayınız.


Şimdiden iyi seyirler diliyorum değerli rocksevenler, ben de bu etkinliğe katılmak istiyorum ama bir dublöre ihtiyacım var, ya da klona- her yere bölünebilmem için:))

 


GÜNÜN ŞARKISI

Bugün sizlerle avazım çıktığı kadar şarkı söylemek isterdim a dostlar...Ama ne yazık ki yerim dar, yenim dar hesabı, şimdilik mümkün değil- "ne hoş" dediğinizi duymadım sanmayın- :))  Alın size avaz avaz bir şarkı o zaman: Hey gidi günleeer!Nilüfer ve Ogün Şanlısooooy!



Bugünlük de bu kadar sevgili okurlarım... Ankara'da sıcak ve bunaltıcı bir akşam üzerinden dolu yağan bir havaya geçen değişkenlikle sizlere veda ediyorum...Hoşçakalın, sağlıkla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...