21 Eylül 2013 Cumartesi

AMAÇLAR ÜZERİNE

AMAÇLAR ÜZERİNE


merhaba değerli okurlarım,
amacınız ne şu anda beni okurken? ya da amacınız var mı?
-illa ki vardır da belki gün yüzüne çıkmamıştır, bilinçaltındadır...
hayatınızı sürdürmek mesela...

mesela birine bağlanmak ve onunla ömür sürmek, iyi günde kötü günde beraber olmak, taşın altına beraber el koymak, dünyanın gamını beraber omuzlamak, beraber gülmek ve beraber açlık çekmek, huzura doymak...
mesela bir meslek sahibi olmak...
işe yaramak mesela...
dünyayı gezmek mesela,
ilinde önder biri olmak,
işinde yenilikçi ve çığır açan biri olmak,
belki herkesçe tanınmak...beğenilmek belki?



amaçlar ve bu amaçlara götüren kararlar ne denli önemliyse amacına götüren pusulayı, yüreğini dinlemek de o kadar önemli...mantık her daim el altında bulunmalı keza...mutlaka biri diğerine ağır basacaktır zaten, ayıklamaya gerek yok mantıkla sezgiyi, duyguyu birbirinden canlarım...

işte tam da ben bunları düşünürken birden amaçsızca kanaldan kanala zaplayan,
alışveriş deyince havalara zıplayan,
playstation oynayıp koltuğundan kalkmayanlar geldi aklıma...
sabah televizyonda  ne izledin sorusuna ne izlediğini söylemeyecek kadar beyni aburcuburla, gereksiz bilgiyle dolu bir kuşak olduk, 7'den 77'ye bu böyle..dün kaç kişiye sordumsa hep aynı cevabı aldım; sabah tv. izledin mi?-evet...-ne izledin, hangi programdı...-ımmmm, şeyy...hatırlamıyorum programın adını...
-peki konusu neydi? sana bir şey kattı mı?
 -yooo....

-siz de deneyin bakalım, ne izlediniz ve ne kadarını bilinçli izlediniz?ne kadarı aklınızda kaldı?nasıl buldunuz?...
amacım kimseyi kötülemek değil, amacım beynimizi ne boş şeylerle doldurduğumuzu farketmenizi sağlamak...

NOT:
-geçen gün bir filme gittik eşimle, aile filmiydi güya...
rezillikti resmen...konusuna göz attık, vizyonda iyi bir film yoktu ve biz oyuncu kadrosuna güvendik, filmin fragmanına da bakamamıştık...
beklediğimizden daha da kötü çıktı...saçma sapan olsa yine iyi, iğrenç sahneleri vardı ve can sıkıcıydı, ha iyileşecek de iyileşecek diye sabrettik, ama fos...
***Her bir nefesim sayılıyken bana o 2,5- 3  saatimi  kim geri verecek, veya gördüğüm o tiksinç şeyleri kim beynimden silecek?!

- göreceklerimizin 18 yaş üstü olduğunu bilemezdik, öyle ya 13 yaş üstü ibaresi varmış, oysa ben görmemiştim aceleyle  afişte...13+  demek başka 18+ demek  başka...üstelik oyunculardan biri sakin ve mütevazı  kadın, iyi anne  rollerinde  vb. oynar-dı.

MERAKLISINA: Jeniffer Aniston, ben ona güvenerek girdim filme***(bknz. Bu Nasıl Aile filmi) bahsettiğim filme  ailenizle gitmeyin, hatta mümkünse hiç gitmeyin derim... uyuşturucu kaçakçılığını nasıl da masum, nasıl da sıradan bir iş olarak anlatmakta bu film ne hikmetse...üstelik bir dansçıyı izlemek değildi  beni sıkan...ötesi vardı.

-düşüncelerimiz kaderimizi oluşturuyor madem amacınıza uygun düşünün canlarım...canınız ne istiyorsa onu düşleyin hatta, günümüzde düşlemek hayal oldu...hayal kurmaz oldu çocuklar pek...büyükler zaten o hayal ülkesini terk edeli geri dönüp bakmamıştır belki de...hayalleri olmayanın hiç bir şeyi olamaz derler...hayal edin canlarım...gözlerinizi yumup sakin bir müzik eşliğinde hayal kurun, varoluş amacınızı düşünün.

-Yaradılış amacımızı düşünelim mesela...tesadüf mü, ben kendimi bir tesadüfe bırakacak kadar yaşama amacımı küçük görmüyorum kusura bakmayın...önceki yazımda da dediğim gibi her doğum bir zaferdir,bir varoluş şifresidir bence.

MERAKLISINA***30 Ağustos tarihli yazım, Anneler ve Zaferleri yazısı-
-Peygamberimiz...dini önderimiz...onun da amacından saptık,mahvettik kendimizi...doğamızdan koptuk amacımız olmadığından...amaç birliği olmadan...gönül birliği olmadan...

-Amaçsız bir yelkenliyi rüzgar nereye isterse sürükler...sonra da o yelkenlidekiler oturur ağlar:
-kapılıp gidiyorum bahtımın yellerine diye diye:((

***Atatürk gibi bir önder milyarda bir çıkar bence...karar ve azim örneği, disiplin örneği, asalet örneği...O'nu iyi tanıtmalı evlatlarımıza...kıymetini bilmek yetmez, bildirmeli de bence.Şimdi bizler çok uzağız cumhuriyetin ilk yıllarındaki o zorluklara...çok uzağız o utkuya...o şerefe...
Bu vesileyle Atamızı yadedelim, bugünlere ermemizi sağlayan güzel insanları analım...

***birlik olmadan dirlik ne mümkün!!!




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

NEREDE TRAK ORADA BIRAK :) zaten aşk bir trafik kazası değil midir meleğim:) 20-04-2024

GÜNAYYYYDIN:=))) BUGÜN bahar geldiğinin kanıtını yaşadığım nir güne meraba dedim, biraz güneş...biraz pus...bolca çiçek oh mis... polen:)ç...