21 Ağustos 2014 Perşembe

MEVSİM REÇEL MEVSİMİ

SELAM DEĞERLİ OKURLARIM,

Hava malum en güzel demlerinde, on gün sonra ara ki bulasın :)

kıymetini bilmek gerek...

hayatın yavan ve katışıksız tadına eklemeler yapmak gerek...

açık havada yürüyüşler yapmak, bol bol oksijen almak, sabahın keyfini sabah, akşamın keyfini akşam çıkarmak gerek...

sabah keyfi deyince aklıma ilk gelen kahvaltı tabii :)



kahvaltının tadını çıkarmak, taze sebze ve meyvelerle mideleri doyurmak, bünyeleeri azıcık şımartmak gerek. Kahvaltının olmazsa olmazları nelerdir sizce? peynir mi? simit mi? sıccccacık bir ekmek mi?- tabii yeyin sıcak ekmekleri de midenize otursun...cık cıkk cıkkkk, olmaz ama  hamur olur canlarım benim, dikkat lütfen!
neyse cevabı reçel içeren herkese selam olsun bloğunuzun meleğinden...

 ***reçel dediğin başlı başına bir kültür, engin mi engin;  çilek, vişneden ibaret de değil üstelik...
bakın neler neler var reçeli yapılan;
-ceviz,
-incir,
-domates,
-portakal,
-ayva,
-PATLICAN!
-kivi,
-turunç,
-bergamut,
-incir,
-gül,



-ayva,
-kiraz-hele de beyaz kiraz-
-muz,
-kızılcık,
-dut,
-armut,
-kayısı....say say bitmez...

f


şahsen patlıcan reçeli yapmış biri olarak zor zanaat diyorum, tam 5 günümü aldı, yıka, beklet, yıka beklet...oy oy oyyyyy, bana daral geldi gelmesine de soframa da renk geldi...geçen yıl bu zamanlar tadına baktığım patlıcan reçelinin bir anda kalbimi fethedivermesi şaşılacak olaydır benim için :) günlerce pazarlarda gezip reçellik minik patlıcan aradım, bu aralar bulursanız kaçırmayın, geçen gün gördüm zira pazarda..

-pazar deme sebebim; marketlere pek gelmez o miniklerden...boşa bakınmayınnnnn , benden söylemesi...
- günlerimi alsa da reçelim hiiiiiç bozulmadı, beni mahçup etmedi yani, azcık kalmış dolapta...bu sene geçen seneki kadar hamarat değilim; vişnne reçeli yapayım dedim, o yetti.
***siz ne duruyorsunuz, hadi reçel yapmaya...
üstelik püf noktalarını da koydum aşağıya, ohhh ne ala Mualllaaa  :=)






REÇEL YAPMANIN PÜF NOKTALARI
Aşağıdaki kısmı sizler için intrnetten derledim, hafiflezzetler.com'a baktım mesela...
Ancak bazı önerilere katılmıyorum canlarım, 1-2 limon demişler, abartmışlar yani, bence 5-6 damla limon bile yeter, ben öyle yapıyorum...


  1. Reçelin güzel olması, bir süre sonra şekerlenmemesi sadece ölçülerinin iyi ayarlanması ile sağlanamaz. Kaynama müddeti ve tadın kestirilişi de önemlidir. 
  2. Ayrıca seçilen meyveler de mümkün olduğu kadar taze ve olgun olmalı, reçele hiç çürük meyve katmamalıdır. Reçel kaynatılırken daima tahta kaşıkla karıştırılmalıdır.
  3. kaynarken  üstünde meydana gelen köpüklerin mütemadiyen alınması da şart değildir. Bu,nlar, suya batırılmış madenî bir süzgeçle kaynama bittiği zaman alınırsa, reçelin suyu da azalmamış olur. 
  4. Reçelin çok köpürmesini istemiyorsanız, içine küçük bir parça tereyağı atıp, aşırı köpürmeyi önleyebilirsiniz. 
  5. Reçel olduktan sonra, sıcak kavanozlara boşaltılmalı, üstüne hava geçirmeyen bir kâğıt ör-tülmelidir.
  6.  Kavanozların dış kapakları reçel, ya henüz sıcakken veya iyice soğuduktan sonra kapatılır.
  • Kavanozlar ışık görmeyen, çok sıcak olmayan havadar yerlerde muhafaza edilmelidir**bana kalırsa reçel kavanozları ters çevrilip-ağzını sıkıca kapattıktan sonra tabii- bir müddet bekletilmeli ki hava alıp almadığı anlaşılsın...
  • ben meyveleri şekerle buzdolabının alt   rafınına koyuyorum,1 gün bekletiyorum ki sulansın. Ettesi gün de geniş bir tencereye koyup orta ateşle kısık arası ateşte pişiriyorum.
  • reçele su katılmaz, sakın haaa....
  • ayva, armut gibi sert meyveli reçeller önce suda kaynatılmalıdır, yoksa ağda gibi olur, ben suda kaynatmadan yaptım, çok sert oldu ayva reçelim :(
  • reçel yaparken telefonla konuşulmamalıdır, işe konsantre olmalıdır, hatta başında beklenmelidir hacı yolu bekler gibi ;) ziraaa tavı kaçarsa o reçel reçellikten çıkar ağdaya döner :(
  • bugün reçel yaptım, 24 saat evvel şekerle beklettiğim  vişnelerle...son dakikaya kadar herşey nefffisti...
  • gECEDEN BERİ BEKLEDİM PEMBE ŞEKERİ ... nefis kokuyordu, iştah açıcı renkte, kıvamdaydı aaah aahh...İşte aşağıda rahmetli vişne reçelimden kareler..üüüü ühüüüühü...yaz demedim kış demedim başında nöbet bekledim...


  • aşağıdaki foto internetteni neyse benimki bu kadar yanmadı, üstelik bu yağ  yanığı, neyse tencerienin son halini çekmeye takatim kalmadı moral bozukluğundan, idare edin gari!!! 
  • bir telefon çaldı, topu topu 5-6 dk. konuştum ama bu reçelimin ağdalaşmasına yetmiş de artmış bile...rengi vişne çürüğünden acı ve koyu bir kırmızıya çalıyor şimdi :( acı acı kokmasa daha da ocakta kaynayacak yani...o derece dalmışım!!!!aah aaaghhh!!!
ANA FİKİR: demek ki neymiş, önce iş, sonra mafiiiiş :)

  • NOT: " ağda "   dediğim çocukken sıkça okul bahçelerinde gördüğümüz ancak öğretmenlerimiz onları yaparken içine tükürülüyor, onlar pis sakın almayın dediği için ALAMADIĞIMIZ macun şekerleri kastediyorum. bakınız şekil 1-abc...renkli renkli kımıl kımıl...ömrü hayatımda tükürük belasına göz yumup yediğim ya 1!dir, ya 2'dir...Acaba tükürük mevzuu efsane mola??? Ya siz kaç kere ağda*macun yediniz canlarım?

  • reçel yapmak kadın işi değildir, erkekler de reçel yapabilir;  haaaydi beyler göreyim sizi bre!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

KEDİDİR O KEDİ :))