29 Ağustos 2014 Cuma

KAYNANA DİLİ

SELAMLAR SEVGİLER DEĞERLİ OKURLARIM,

Her birinize güzel mi güzel bir cuma dilerim, bugünün özel ve güzel olduğuna inanan herkese bir kere daha selam olsun :)

Yazamıyorum,  sıcak hava beni mahvetti, mayıştırdı resmen yahu  canlarım...
kıpırdayamaz oldum 42-43 derece hava, gölge dediğin 32 derece, o derece yaniii....

Kaynanaların dilleri bugünkü konumuz, ben kaynanamı çok severim maşallah Allahım bozmasın elemtere fiş kem gözlere şiş...
konumuz başka türlüleri;
- amaan da kızlarını oğullarını paylaşamayan kaynanalarımız... nerdesiniz???  ;)

***kaynana demek zaten annenin yerine geçen demek, sevmeyen gelinler varsa haddinizi bilin kızlarrr derim :)))
-ama şu da var: gerlin kaynana bazı evlerde bir nevi halef selef bir müddet...
oysa :
Eşinin   annesi senin de annen yani, o ne kadar sizi kapının dış mandalı olarak da görse, evladını kıskanan biri bile  olsa sizler uslu olun olmaz mı değerli okurlarım :)


Aşağıda izlesene.com adlı adresten bir klip var, absürd fotograflarla süslenmiş, oyun havası kıvamında, isteyenler izlesinler bi zahmet...

http://www.izlesene.com/video/gelin-kaynana-cekismesi/3659495


***fondaki müzikte  Sincanlı Oğuz Yılmaz- her ne kadar Etimesgut'ta da otursa :) her oyun havası söyleyen de Angaralı olunca Oğuz Yılmaz yunmuş yıkanmış kaldı artık yanlarında...kızıyorum bu tarz  söyleyenlere aslında, kültürümüze ağır darbeler var sözlerinde...nağmeler de aynı, tınılar zaten zayıf.
***O başlattı zaten biraz da argo sözleri kullanmayı  müziklerinde,örnek mi, dinleyin aşağıdaki klibin müziğini, kaynana kaynana
acıyorum sana
kaynana değil de
dört bacaklı dana!!!! *pes doğrusu, ayıp ayııııpppp :(

Çok mu çok kıymetli olan  kayınvalideler başımızın tacı, hem de gümüşlü, sedefli, altından, platinden  taçlarla... ne derseniz artık :)

Asıl konumuz aslında Kaynana dili adlı kaktüs !

işte size kaynana dili...kaktüsün adı bu:=)

NE YANİ SAATLERCE KAYNANALARI ÇEKİŞTİRECEK BİRİLERİ DEĞİLİZ DEĞİL Mİ? PEEEHHHH...Sürahi Nene misali...
Bilmeyeinlere not: Sürahi Nene karakteri ölmez eskimez bir kaynana vakasının surete  bürünmüş halidir, İnce İnce Yasemince adlı TV. Programında ekranları sallamış, gülmekten kırmış geçirmiştir zat-ı alleri :)


 Metnini YILMAZ ERDOĞAN'ın yazdığı parodilerdeki Sürahi Nine, Yılmaz beyin ninesidir ve biraz da aksidir, oyunbazdır, laf ebesidir,gelinini hiççççsevmez görünse de aslında içten içe  de sevmektedir,   nitekim ilham kaynağıdır.
***fotograf araştırırken  bu tatlı bıdık ninenin öldüğü haberini okudum, Allah rahmet etsin...

AYYYYY konuya dönelim, dağıldık...
Efendim bu kaynana dili denen bitki var ya, nefis bir şey...kaktüs çeşidi ama ne kaktüs...

Allah o dikenlere yılda bir kere nefis mi nefis çiçekler açma yeteneği vermiş, hey gidi  heeey...Maşşşşallaaaah, maşalllah, öyle güzel, öyle güzel açmaktalar ki inanamazsınız ben inanmıyordum görene değin.

Sıcak mı sıcak bir günde mayışıp dururken komşum seslendi, çiçek sevgimi bilen bir komşum, al dedi senin için geçen yıl diktiğim kaktüs hem yavrulandı hem çiçeklendi...oooh ne ala memleket :))) ağzım kulaklarımda, uçuyorum havada...nefffiiis, neffiiiisss diye çığlıklar sanki nefis diye bir şey icat eden bir mucitttim o an ben....

pencereden  şahane görüntü gözüme çarptı, pembiş bir kocaman çiçek...
pembeye inat siyah bir saksı...

elim ayağım titredi ayoool :) ne mutlu benim gibi komşuları olana!!!
komşu komuşunun pozitif enerjisine muhtaç ne de olsa :) oy yerim seni...
-beni o an görmelisiniz, köyden indim şeeehere  filminden bir sahnenin başrol oyuncusuyum adeta :^)) abooov der gibi bakıyorum çiçeğe...

eee...görmemek değil öğrenmemek ayıp zaaar...
-işte ben bu sevinçle şen şakrak evde döndüm durdum, yazın en güzel olayı dedim komşuma bu senin hedayen!
-Orkide hediye edilince de çıldırmıştım emmee  orkideyi herkes ömrü hayatında bir defacık görmüştür, bu daha başka bi şey uleee...
işte olanlar oldu, çiçeği içeri koyup 2-3 fotoğrafını çekerken bir de ılgıt ılgıt bir koku çalınmaz mı burnuma...oh cennet..miii misssssssssss...Meğer pek de ne hoş kokarmış bu kaktüscük, oyy kıyamam ben sana...balkona mı koysam eve mi derken içerde dursun da kuşlar zarar vermesin dedim, kıymetledim yani...

-aradan 5-6 saat geçti, bir de salona girdim ki....o da ne çiçek solmuş, viran olmuş :....(
***kuşlardan esirge, esen rüzgardan esirge...sıcaktan esirge...aaa fenalık bastı ayol...

-derken "nazarım değdi benim bu çiçeğe "  dedim kendime kızdım,
telefon edip sağa sola bahsettim, öve öve bitiremedim, suçluyum hakim beeeeğğğğ!


Betim benzim attı, üzüldüm...
akşama doğru komşumla karşılaştım, durumu anlattım,
güldü kıkır kıkır; dedi ki; o çiçeklerin ömrü iki gündür, 
dün açmıştı demek bugün de solmuş, üzme kendini, yine açar!
-oooh dedim ooohh...ben soldurmamışım yani...nazar mazar değil uleeee....
peki dedim  hevesle :
-yine ne zaman açacak bu zat-ı muhterem?
-Yılda 1 açarmış, o da alışırsa sana :( viiişşşş......zor iş!!!
-ADI NERDEN GELMEKTEDİR dedim  bilge komşuma "tıfıl muhabir"   edasıyla.
Cevap hayli ilginç :

***Kaynanalar heepp gelinlerini-damatlarını eleştirir, dikenli dillidirler yıl boyu, yılda bir de iltifat eder güzel yüzlü olurlar, güzel söz ederler, işte bundandır ki bu kaktüse kaynana dili denmiştir...MANİDAR değil mi?

diğer kaktüslerle bitireyim yazımı, ahan da sevenlerine kaktüs çiçekleri...
***SON SÖZ                                                                                                                                         
1)-siz siz olun dikeni az,
çiçeği çok olanlardan olun ki kıymetiniz olsun halk nazarında :)
 2) *bir çiçeğin gül mü diken mi olduğunu üstündeki çiçek oranı belirlermiş, ne kadar dikenliyse o kadar gülden uzakmış!



-NOT: kaktüsün meyvesi de olur, üstelik egzotik pazarlarda satılmaktadır...Özellikle Afrika'da...yurdumuzda Alanya civarında da yetişir allttaki cinsten kaktüsler. 

Tadı pek hoşuma gitmese de şekil bir meyvedir bence.










 -yıl başı çiçeğidir bu kat kat açan bu kaktüs çiçeğinin adı da,noel çiçeği de derler, genelde yılbaşına yakın açar, çiçekleri içiçedir ve harika bir manzara olur evinizde varsa bunlardan,ahhh ahhhh ne şanstır.
..benim yılbaşı çiçeğim zamanı bilmese gerek; yıllardır ne ocakta ne başka zaman açtı da ondan :( Takvimin yanına mı koysam ne yapsam :) sivri zeka örneğiyim demiş miydim hehehe...
- ömrümüz varsa  biz de yılbaşı çiçeğimizin açtığını görürüz napalım!
KAYNANA DİLİNİ BİLE GÖRDÜYSEK UMUT HEP VARDIR :)

                                                   GÜNÜN ŞARKISI                                                        
BÜTÜN DİKENLERİMİ TEK TEK KESECEĞİM desin Bengü hanımcık...
Sırada Sen Varsın :)
http://www.youtube.com/watch?v=0N36UnLdONw

siz de sırada ne var bakalım?bizde günün neşesi var...ahanda karikatürümüz, aşağıda efeem.
                                         GÜNÜN NEŞESİ                                               


SIRADA vedamız var...Özleyiverin beni  gaaari okurlarım :)
-şu anda aldığımız habere göre Kabinemiz de açıklanmış, vatana millete hayırlı olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

KEDİDİR O KEDİ :))