6 Eylül 2012 Perşembe

HER AMA HERRKESE KUCAK DOLUSU SELAMLAR

Bugün çok güzel bir gün yine...her yeni gün gibi! İnsanın okunduğunu bilmesi de çok güzel duygu vesselam, teşekkürler değerli okurlarım!!!

EN TATLI TORPİL
Dondurmada kalmıştık en son değil mi, evet mis gibi koc-ca bir külah dolusu dondurma mevzumuz. Nasıl yenir, nasıl yenmez, çilek, kavun derken nelerden yapsak daha başka?

Mesela:
yeşil çaylı dondurma duydunuz mu?
yoğurtlu?
capucino aromalı?
cevizli?
sakızlı?
karadutlu?
portakallı? Ne engin bir kültürümüz var dondurma konusunda değil mi? Yadsınamayacak kadar güzel dondurma yapıyoruz ve reklamımız zayıf ne yazık ki... oysa Dünyanın dört bir yanına dağılan bizler gittiğimiz yerlere taşımışız bu özel tatlıyı.

Viyana'da canım öylesine dondurma istedi ki: dediler ki burada dondurma şööyle meşhur böyle meşhur...Kimisinde Roma dondurmacısı yazıyor bizdeki gibi, Romalıların da katkıları yadsınamaz demek ki...Neyse gurbet elde canım dondurma istedi ama açıkçası biraz soğuk davranıyorlar turistlere, geldinse geldin bize ne der gibi hatta...Girdim şık bir pastaneye, paraya kıydım, üzerlerinde yazı yok, anlamıyorum, kakaolu, parça çikolatalı falan tamam ama 3 çeşit  beyaz olan var, acaba neli? Sakızlı ise, 7-8 top alacağım, sakız arada feci kaçacak ağzımın tadını bozacak diye vanilyalı-sade isetmeye çekiniyorum ...

Dondurmaları gösterip sormamla görev1linin "with yoghurt " demesi bir oldu...önce çok şaşırdım; yoğurtlu dondurma da ne ola???Ağzımın ucuyla -ona bizde yoğurtlu derler diye mırıldanmamla görevli beyde bir  akraba-amca edaları:
"-Vaayy, hemşerim ya, hoşgeldin, Türk olduğunu hissetmiştim ben senin..." bir sıcak tebessüm ki görmelisiniz amcada...
Meğer amcam Türkiye'den gitmiş, dondurma ustasıymış...Biraz sohbet ettik, hemşehrim bana torpil yaptı ve 3 kepçe de kendi ekledi,biri yoğurtlu olmak üzere...10 top...ye babam ye, külah tepeleme doldu...mevsim serindi oysaki,insanlar kim bu görmemiş demişler midir  bilemiyorum ama ben zevkle yedim Viyanada dondurmamızı :) HAYATIMIN EN GÜZEL TORPİLİYDİ,torpil sayılırsa...

"Ayna" adında bir gezi  programı var TV'de, sanırım STV'de, geçenlerde denk geldi, yine mevzuu dondurma tabii...spiker Malezya'da gezerken Maraş dondurması satan bir dükkan gördü ve sahibiyle  sohbet ediyordu, meğer Türkiye'de yemiş dondurmayı  Maley girişimci, Kahraman Maraş'tan usta bulmuş yanına, al sana Malezya'da enfes dondurma:) Satışlar da gayet iyiymiş, şube açıyormuş...Ama keşke bizden bir girişimci olsaymış bunu düşünen demekten de kendimi alamadım.

Sizlere seslenmek istiyorum okurlarım, lütfen kültürümüzü iyi tanıyalım ve bununla yetinmeyelim, sahiğ çıkalım kültürümüze...onu bir adım öteye taşıyalım...Türkiye dışındaki okurlarım, hele ki sizlere belki daha büyük görev düşüyor. Olumsuz algılara sebep olacak durumlardan kaçınmak bizlerin elinde...

ŞEHİTLERDEN HABERİNİZ VAR MI :. (

   Başlığı KAPKARA YAZMAK İSTEMEZDİM AMA GÖNLÜM ELVERMEDİ BAŞKASINI...
Gaziantep'ten sonra şimdi de bu şehitlerimiz...Söz yeter mi bilemem ama güzel yurdumun güzel evlatları için içim eziliyor...?Olayla ilgili şüpheler var. Hala magazin haberleri veriyor kanallar, şaşakalıyorum.

Neler oluyor bize, neler oluyor bu dünyaya....kan, terör, savaş, kavga...
Egolarımız mı bizleri itiyor bunlara gerçekten?
Hayata kıymak neden?




Bloğum haber sitesi olmadığından daha fazla ayrıntı okumak için sizi haberişn kaynağına yönelendiriyorum: aşağıda Hürriyet gezetesinde ayrıntılar var.

Spor Bakanımız da paralimpik sporcularımızın şehitlerimiz için yarışacağı haberini vermiş. Yazamıyorum...Anlayışınıza sığınıyorum...Dondurma yazısını gece yazmıştım, beklemeye almıştım zaten...
http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=60158&rid=4369&p=1&hid=21397310

Hepinizi düşünmeye davet ediyorum, düşünüp dünyayı güzelleştirebilir miyiz diye düşünenler olacak biliyorum, ama Nazan Bekiroğlunun dediği gibi: önce söz vardı...

Bu ülkenin bir lokma ekmeğini, bir yudum suyunu içmişliği olan varsa- ki olmayan vatandaşımız var mı acaba?!-  elini vicdanına koysun ve ülkesine sahip çıkma adına:

doktorsa daha iyi teşhis koysun, ameliyat etsin...sağlığı koruyucu tedbirleri öğretsin...
öğretmense, daha güzel yarınlar için bugününü geçirsin...
öğrenciyse okusun ama beyniyle, gözleriyle değil, satır aralarını da anlasın...
tezgahtarsa işine daha sıkı sarılsın...
anneyse çocuğunu yarınlara daha güçlü hazırlasın!
herkes işini en iyi yapma yarışında olsun...sokaklarda araba yarışında, facebookta geyik yarışında olmasın!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız ve görüşleriniz bizim için değerlidir, paylaşımlarınızı bekliyoruz.

Etiketler

KEDİDİR O KEDİ :))